Două întâlniri cu administrația locală pe tema infrastructurii ce va fi realizată pentru deplasările cu bicicleta în municipiu
Două întâlniri cu administrația locală pe tema infrastructurii ce va fi realizată pentru deplasările cu bicicleta în municipiu

Două întâlniri cu administrația locală pe tema infrastructurii ce va fi realizată pentru deplasările cu bicicleta în municipiu

Săptămâna trecută am participat la 2 întâlniri cu administrația locală pe tema infrastructurii pentru deplasările cu bicicleta în municipiu 👇

Prima întrevedere a fost cu viceprimarul Daniel Juravle și reprezentanții Geoartis SRL – proiectanții Master Planului pentru infrastructura velo și ai pistei Tudor – Agronomie:

◼️ Deși inițial am fost asigurați că va participa și Poliția Rutieră, pentru a discuta despre întârzierea nepermis de mare a avizării/realizării pistei Tudor – Agronomie, nu a venit niciun reprezentant;

◼️ Administrația admite că benzile roșii existente pe trotuare nu sunt piste adecvate, dar deocamdată nu doresc să scoată indicatoarele de piste care obligă bicicliștii să le folosească și care mențin starea de nesiguranță de pe trotuare atât pentru bicicliști, cât mai ales pentru pietoni, cu precădere pentru cei vulnerabili – persoane cu dizabilități, copii, vârstnici etc.;

◼️ Am fost dezamăgiți și să vedem în Master planul pentru circulatia bicicletelor propuneri de “reabilitare” a unor piste de pe trotuare, anume CUG – Podu Roș, unde noi am realizat măsurători și spațiul legal pietonal este abuziv ocupat pe majoritatea segmentelor de aceste benzi roșii, în aceeași logică retrogradă de a nu lua din spațiul mașinilor, ci din cel al pietonilor și din spațiul verde;

◼️ Am propus viceprimarului înființarea unui „Departament de mobilitate sustenabilă” la nivelul primăriei pe modelul altor țări care au trecut prin provocări similare.

Tema celei de-a doua întâlniri a fost semaforizarea intersecției str. Cuza Vodă – Tg. Cucu, ce va trebui să includă și traseul pistei Tudor – Agronomie, la care au participat reprezentanții firmei care proiectează semaforizarea, ai primăriei și ai Geoartis:

◼️ În continuare, nu a participat niciun reprezentant al Poliției Rutiere, deși ni s-a comunicat contrariul;

◼️ Geoartis a prezentat soluția pistei agreată de Poliția Rutieră în acea zonă, dar care a nemulțumit ceilalți participanți la discuție. Pornind de la intersecția din Tg Cucu, s-a ajuns, din păcate, la contestarea traseului pistei Tudor – Agronomie chiar de către consilierul primarului pe problemele de trafic, în contextul în care se discută despre această pistă de peste 2 ani.

👉 În concluzie, observăm din nou pregătirea precară în domeniul mobilității sustenabile a celor implicați la nivel administrativ, fapt care frânează proiectele importante ale Iașului. Facem un apel către administrație să înființeze Departamentul de mobilitate sustenabilă, să implice și să responsabilizeze oameni pregătiți în mobilitate durabilă și în Comisia de circulație, alături de membri ai societății civile.

🤝APTA dorește a fi un partener al administrației ieșene în perspectiva dezvoltării infrastructurii alternative, dar încurajăm mai multă determinare din partea executivului în acest domeniu care are impact major în viața ieșenilor.

#IașulIubeștePietoniiȘiBicicliștii#IașulAccesibilPentruToți#OrașePentruOameni

#ImplicareCivică#MobilitateSustenabilă

Sari la conținut