Observații și propuneri A.P.T.A. pe marginea actualizării Planului de Mobilitate Urbană Durabilă (P.M.U.D. Iași) 2021-2027
Observații și propuneri A.P.T.A. pe marginea actualizării Planului de Mobilitate Urbană Durabilă (P.M.U.D. Iași) 2021-2027

Observații și propuneri A.P.T.A. pe marginea actualizării Planului de Mobilitate Urbană Durabilă (P.M.U.D. Iași) 2021-2027

✍️În cadrul grupului de lucru Organizații non-guvernamentale pentru actualizarea Planului de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) 2021-2027, am trimis către PMI observațiile și propunerile de proiecte (documentul integral este în primul comentariu).

⏳Bazându-ne pe obiectivele PMUD – Accesibilitate, Siguranță, Mediu sănătos, Eficiență economică și Calitatea mediului urban – luând în considerare situația dificilă în care se află Iașul – congestii, poluarea aerului și fonică, dublarea numărului de autovehicule în ultimii 2 ani, dificultățile economice viitoare, 𝗮𝗺 𝗽𝗿𝗼𝗽𝘂𝘀 𝟭𝟬 𝗻𝗼𝗶 𝗽𝗿𝗼𝗶𝗲𝗰𝘁𝗲 𝘀𝗶 𝗲𝗹𝗶𝗺𝗶𝗻𝗮𝗿𝗲𝗮 𝗮 𝟮 𝗽𝗿𝗼𝗶𝗲𝗰𝘁𝗲 𝗮𝗱𝗮𝘂𝗴𝗮𝘁𝗲 𝗱𝗲 𝗰𝗮𝘁𝗿𝗲 𝗲𝘅𝗲𝗰𝘂𝘁𝗶𝘃.

APTA Iași propune următoarele proiecte:
👨‍🦽 Inventarierea și refacerea tuturor străzilor pentru a respecta 𝗡𝗼𝗿𝗺𝗮𝘁𝗶𝘃𝘂𝗹 𝟱𝟭/𝟮𝟬𝟭𝟮 privind accesul persoanelor cu dizabilități – în acest moment, față de alte mari orașe din țară, Iașul nu are nicio stradă care să respecte întru totul Normativul 51/2012
👨‍🦯 Auditarea 𝘁𝗿𝗲𝗰𝗲𝗿𝗶𝗹𝗼𝗿 𝗱𝗲 𝗽𝗶𝗲𝘁𝗼𝗻𝗶 𝗽𝗲𝗿𝗶𝗰𝘂𝗹𝗼𝗮𝘀𝗲 și refacerea lor pentru a crește siguranța pietonilor – un proiect asemănător s-a desfășurat în Varșovia și a fost nominalizat la EU Urban Road Safety Award
🚘 𝗧𝗲𝗺𝗽𝗼 𝟯𝟬 – introducerea limitării de viteză la maxim 30 km/h pe toate străzile cu o bandă pe sens (din mai 2021, Spania are aceasta reglementare în toate orașele)
🚴‍♀️ Desființarea actualelor 𝗽𝗶𝘀𝘁𝗲 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗯𝗶𝗰𝗶𝗰𝗹𝗲𝘁𝗲, periculoase atât pentru pietoni, cât și pentru bicicliști, precum și realizarea unei infrastructuri velo cu adevărat viabile și sigure
🚌 Reorganizarea circulației pe 𝗕𝘂𝗹𝗲𝘃𝗮𝗿𝗱𝘂𝗹 𝗖𝗮𝗿𝗼𝗹 𝗜 – 𝗔𝗹𝗲𝗲𝗮 𝗦𝗮𝗱𝗼𝘃𝗲𝗮𝗻𝘂 pentru a deveni un culoar de mobilitate alternativă și pentru a implementa prima zonă cu emisii scăzute, 𝗟𝗼𝘄 𝗘𝗺𝗶𝘀𝘀𝗶𝗼𝗻 𝗭𝗼𝗻𝗲 – Copoul, cea mai frumoasă zonă a Iașului, se află într-un declin fiind afectat de congestiile, poluarea aerului și fonică cauzate de traficul de tranzit auto foarte intens
🚋 Reorganizarea circulației pe Splaiuri pentru crearea unor culoare de mobilitate alternativă, cu 𝗿𝗲𝗶𝗻𝘁𝗿𝗼𝗱𝘂𝗰𝗲𝗿𝗲𝗮 𝘁𝗿𝗮𝗺𝘃𝗮𝗶𝘂𝗹𝘂𝗶 𝗽𝗲 𝗦𝗽𝗹𝗮𝗶 𝗠𝗮𝗹 𝗗𝗿𝗲𝗽𝘁 (actualul Bulevard Regele Mihai I al României) – acum, cele 2 maluri ale Bahluiului sunt de facto două sensuri ale unui drum auto de viteză, o sursă de poluare a aerului și fonică, un fel de centura ușoară a Iașului. Bahluiul trebuie transformat din râul care desparte Iașul în cel care unește
🚃 Mărirea, interconectarea rețelei de 𝗯𝗲𝗻𝘇𝗶 𝗱𝗲𝗱𝗶𝗰𝗮𝘁𝗲 𝘁𝗿𝗮𝗻𝘀𝗽𝗼𝗿𝘁𝘂𝗹𝘂𝗶 𝗶𝗻 𝗰𝗼𝗺𝘂𝗻 și crearea parcarilor tip P&R
🌳 Implementarea de programe pentru scăderea gradului de poluare în oraș prin urmărirea măsurilor prevăzute în 𝗣𝗹𝗮𝗻𝘂𝗹 𝗜𝗻𝘁𝗲𝗴𝗿𝗮𝘁 𝗱𝗲 𝗖𝗮𝗹𝗶𝘁𝗮𝘁𝗲 𝗮 𝗔𝗲𝗿𝘂𝗹𝘂𝗶
👮 Implementarea unei 𝗽𝗼𝗹𝗶𝘁𝗶𝗰𝗶 𝗱𝗲 𝗽𝗮𝗿𝗰𝗮𝗿𝗲 sustenabilă
🏡 Implementarea zonelor 𝗦𝗹𝗼𝘄 𝗦𝘁𝗿𝗲𝗲𝘁𝘀 în așezările rezidențiale și în apropierea școlilor

❌APTA Iași a solicitat eliminarea următoarelor proiecte, propuse deja de executiv:
▪️ P4 𝗣𝗮𝘀𝗮𝗷𝗲𝗹𝗲 𝘀𝘂𝗽𝗿𝗮𝘁𝗲𝗿𝗮𝗻𝗲 𝗱𝗶𝗻 𝗣𝗼𝗱𝘂 𝗥𝗼𝘀, o investiție anacronică, în contradicție cu obiectivele PMUD: Accesibilitate, Siguranță, Mediu sănătos, Eficiență economică și Calitatea mediului urban.
▪️ P122 𝗣𝗮𝘀𝗮𝗿𝗲𝗹𝗲 𝗺𝗲𝘁𝗮𝗹𝗶𝗰𝗲 𝗽𝗶𝗲𝘁𝗼𝗻𝗮𝗹𝗲 în zona liceelor Pedagogic, Teologic de pe Aleea Sadoveanu, un alt proiect de neînțeles într-o zona rezidențială în plină dezvoltare, care trebuie reconfigurată urgent pentru a încuraja deplasările alternative.
Documentul transmis Primăriei Municipiului Iași: https://drive.google.com/file/d/12c-WlwlEFmWad0EHf_cnHuGX41BseEiH/view?fbclid=IwAR2QxsdkwEw3eOs4MYbxQyQF584c2tWjdZ0caCW9f7yo3Wb7mvLvIxeg35w
#mobilitatesustenabila #orasepentruoameni

Sari la conținut