Așa arată în mod frecvent strada Mănăstirea Dancu din centrul Iașului, aflată la câțiva metri de Primărie, dar și de 2 parcări publice cu plată. Unii plătesc parcarea la oră, alții ocupă ilegal spațiul public, afectând deplasarea pietonală și aspectul orașului. Din centru până în cartiere, ne-am obișnuit să vedem zilnic parcate pe trotuare, în stațiile de autobuz, lăsate pe avarii, dublând parcările pe bulevarde și afectând .
Până la urmă, de ce ai plăti parcarea, de ce ai parca mai departe sau de ce ai lăsa mașina acasă, dacă se poate parca gratuit și fix unde ai treabă?
Soluția la actualul haos este o politică de parcare modernă care să descurajeze utilizarea mașinii personale, dar care să ofere predictibilitate în găsirea unui loc liber de parcare atunci când ai nevoie. Implementarea politicii de parcare va ordona traficul, va aduce sume importante la bugetul local pentru a finanța și , stimulând sectorul privat să construiască 𝙋 multietajate.
APTA a înaintat primăriei la sfarsitul anului 2022 draftul politicii de parcare realizat de către echipa specialistului în mobilitate Tudor Măcicăşan. Documentul a beneficiat de sprijinul administrației locale și a fost finanțat de Cercul Donatorilor Bruxelles. De jumătate de an solicităm feedback de la departamentele primăriei pentru a oferi ieșenilor o politică de parcare pe care să o dezbatem, să o îmbunătățim împreună.
Timpul care trece fără o politică de parcare coerentă este unul scurs în defavoarea tuturor: șoferi, pietoni, utilizatori ai transportului public. Rugăm administrația locală să coopereze pentru a realiza aceasta politică de parcare care va crește calitatea vieții tuturor ieșenilor.
Mihai Chirica | Daniel Juravle | Cezar Baciu
#IașulIubeștePietoniiȘiBiciliștii #OrașePentruOameni #IașulAccesibilPentruToți