Checkpoint-uri pentru creșterea siguranței în trafic
Checkpoint-uri pentru creșterea siguranței în trafic

Checkpoint-uri pentru creșterea siguranței în trafic

🚗 De câțiva ani tot mai multe orașe europene (Paris, Grenoble, Lille, Bruxelles, Bilbao) au început să implementeze 𝗹𝗶𝗺𝗶𝘁𝗮 𝗱𝗲 𝘃𝗶𝘁𝗲𝘇𝗮 𝗱𝗲 𝟯𝟬𝗸𝗺/𝗵, iar rezultatele sunt remarcabile în ce privește siguranța în trafic:

🔸scăderea masivă a numărului de victime rezultate din accidente 🚘;

🔸creșterea preferinței pentru utilizarea 🚶🚋🚍 pentru deplasările zilnice;

🔸creșterea numărului de persoane care utilizează 🚲ca mijloc de transport.

Toate acestea înseamnă de fapt o creștere majoră a calității vieții. Străzile sunt mai sigure datorită scăderii numărului de accidente. Poluarea (din noxe, din pulberi și poluarea sonoră) se reduce și ea datorită scăderii numărului de autovehicule, iar odată cu scăderea numărului de autovehicule scade și numărul ambuteiajelor.

În același timp, în 𝗜𝗮𝘀𝗶:

1️⃣ 𝗖𝗼𝗺𝗶𝘀𝗶𝗮 𝗱𝗲 𝗖𝗶𝗿𝗰𝘂𝗹𝗮𝘁𝗶𝗲 aplică o singură măsură prin care consideră că salvează pe cei vulnerabili, 𝗗𝗘𝗦𝗙𝗜𝗜𝗡𝗧𝗘𝗔𝗭𝗔 𝗧𝗥𝗘𝗖𝗘𝗥𝗜 𝗗𝗘 𝗣𝗜𝗘𝗧𝗢𝗡𝗜 “𝗣𝗘𝗥𝗜𝗖𝗨𝗟𝗢𝗔𝗦𝗘”. De parcă marcajul cu benzi albe – zebra ucide, nu cei ce conduc mașini și nu-l respectă. Persoane aflate în instituții menite să asigure ordinea și siguranța consideră că pietonul se aruncă în fața mașinii, o aberație fără margini, contrazisă de bunele practici din țările civilizate. Desființarea trecerilor de pietoni este folosită de aceeași Comisie de Circulație și pentru “fluidizarea traficului”, metodă prin care nu se face de fapt decât încurajarea utilizării autovehiculelor, deci îngreunarea traficului.

2️⃣ 𝗦𝗲𝗳𝘂𝗹 𝗦𝗲𝗿𝘃𝗶𝗰𝗶𝘂𝗹𝘂𝗶 𝗥𝘂𝘁𝗶𝗲𝗿 𝗜𝗮𝘀𝗶 𝗿𝗲𝗳𝘂𝘇𝗮 𝘀𝗮 𝗮𝘃𝗶𝘇𝗲𝘇𝗲 𝗽𝗿𝗶𝗺𝗮 𝗽𝗶𝘀𝘁𝗮 𝗱𝗲 𝗯𝗶𝗰𝗶𝗰𝗹𝗲𝘁𝗲 care s-ar realiza în Iași pe motive subiective nu pe un temei legal. Pur și simplu i se pare nesigură o pistă de biciclete realizată pe carosabil și ar fi o povară prea mare asigurarea respectării acesteia. Oare consideră că este sigură modalitatea haotică în care se realizează acum circulația bicicletelor: pe stradă printre mașini, pe benzile roșii de pe trotuare și pe trotuare printre pietoni? Trebuie să mai citească o dată Codul Rutier care spune că bicicleta este vehicul și nu are ce căuta printre pietoni?𝗣𝗶𝘀𝘁𝗮 𝗱𝗲 𝗯𝗶𝗰𝗶𝗰𝗹𝗲𝘁𝗲 𝗔𝗴𝗿𝗼𝗻𝗼𝗺𝗶𝗲 – 𝗧𝘂𝗱𝗼𝗿 𝗩𝗹𝗮𝗱𝗶𝗺𝗶𝗿𝗲𝘀𝗰𝘂 𝗮𝗿 𝗳𝗶 𝘁𝗿𝗲𝗯𝘂𝗶𝘁 𝘀𝗮 𝗳𝗶𝗲 𝗱𝗮𝘁𝗮 𝗶𝗻 𝗳𝗼𝗹𝗼𝘀𝗶𝗻𝘁𝗮 𝗱𝗲 𝗺𝗮𝗶 𝗯𝗶𝗻𝗲 𝗱𝗲 𝘂𝗻 𝗮𝗻 și ar fi fost un proiect pilot pentru transportul alternativ ieșean. Și da, ar fi prima pistă pentru biciclete din Iași. 𝗩𝗼𝗽𝘀𝗲𝗮𝘂𝗮 𝗿𝗼𝘀𝗶𝗲 𝗱𝗲 𝗽𝗲 𝘁𝗿𝗼𝘁𝘂𝗮𝗿𝗲 𝗻𝘂 𝗲 𝗽𝗶𝘀𝘁𝗮 ci doar o modalitate meschină prin care s-a legalizat circulația bicicletelor pe trotuar, o fentă aplicată Uniunii Europene pentru a primi bani necesari pentru modernizarea străzilor. Fentă care a întipărit în mintea conducătorilor auto ideea că bicicleta trebuie să se deplaseze pe trotuar. Totodată a condus la creșterea agresivității șoferilor față de bicicliști, adică descurajează mersul pe bicicletă.

3️⃣ Primarul orașului afirmă că 𝗻𝘂 𝘀𝗲 𝗺𝗼𝗻𝘁𝗲𝗮𝘇𝗮 𝗹𝗶𝗺𝗶𝘁𝗮𝘁𝗼𝗮𝗿𝗲 𝗱𝗲 𝘃𝗶𝘁𝗲𝘇𝗮 𝗽𝗲 𝘀𝘁𝗿𝗮𝘇𝗶 𝗽𝗲 𝗰𝗮𝗿𝗲 𝗹𝗶𝗺𝗶𝘁𝗮 𝗱𝗲 𝘃𝗶𝘁𝗲𝘇𝗮 𝗲𝘀𝘁𝗲 𝟯𝟬𝗸𝗺/𝗵, 𝗰𝗮 𝗻𝘂 𝗰𝘂𝗺𝘃𝗮 𝘀𝗮 𝘃𝗶𝗻𝗮 𝘂𝗻 𝘀𝗼𝗳𝗲𝗿 𝗶𝗻 𝘃𝗶𝘁𝗲𝘇𝗮 𝘀𝗶 𝘀𝗮 𝘀𝗲 𝗿𝗮𝘀𝘁𝗼𝗮𝗿𝗻𝗲 𝗰𝘂 𝗺𝗮𝘀𝗶𝗻𝗮!

👎Modalitatea aceasta de creștere a siguranței prin limitarea celor vulnerabili, pietoni și bicicliști (care pot deveni victime), nu prin măsuri concrete aplicate celor ce pot face victime (cei din spatele volanului) se reflectă în seria sumbră de accidente ce au loc în Iași.

sursă foto: Știrea de Iași

» Primăria Municipiului Iași | Mihai Chirica #MobilitateSustenabilă #OrașePentruOameni

Sari la conținut