A.P.T.A. a propus înființarea unei comisii de mobilitate sustenabilă la nivelul primăriei
A.P.T.A. a propus înființarea unei comisii de mobilitate sustenabilă la nivelul primăriei

A.P.T.A. a propus înființarea unei comisii de mobilitate sustenabilă la nivelul primăriei

👉 După modele de bune practici din alte țări europene, A.P.T.A. a propus înființarea unei comisii de mobilitate sustenabilă la nivelul primăriei pentru ca măsurile de dezvoltare a infrastructurii să fie în linie cu tendințele moderne și să respecte principiile mobilității durabile.

👍 Propunerea a fost luată în considerare, astfel că am fost convocați ulterior să fim membri în noul Consiliu de Mobilitate Durabilă al Municipiului Iași, iar reprezentant va fi Alex LUCHICI, președintele APTA.

🤝 Dorim ca acest Consiliu să sprijine concret și într-un mod eficient felul în care progresează Iașul, astfel, la prima întâlnire APTA va susține următoarele propuneri:

1. Înființarea unui regulament al Consiliului, care să fie publicat și pe site-ul primăriei;

2. Membrii Consiliului să fie familiarizați cu principiile de bază ale mobilității sustenabile, cu Legea privind mobilitatea urbană durabilă și cu documentele strategice ale Iașului: Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD), Strategia Urbană de Dezvoltare Durabilă (SIDU);

3. Colaborarea directă cu Comisia de circulație pentru luarea măsurilor potrivite;

4. Sesizările trimise de cetățeni pe subiecte de mobilitate către administrație să fie direcționate și către acest consiliu pentru a fi analizate;

5. Reînființarea trecerilor de pietoni desființate (începând cu cea din Agronomie) și prelungirea lor la refugiile de tramvai;

6. Participarea la actualizarea PMUD, la întocmirea unui calendar de implementare a proiectelor și urmărirea lunară a implementării sale;

7. Implementarea Politicii de parcare a Iașului realizată de APTA cu specialiști în domeniu și în colaborare cu Primăria Municipiului Iași;

8. Realizarea unei adrese în numele Consiliului către parlamentarii de Iași pentru a cere legiferarea radarelor fixe în municipiu și amendarea automată a altor abateri (treceri pe roșu, întoarceri neregulamentare, parcări pe trotuare etc.);

9. Implementarea propunerii trimise de 2 ori până acum de conectare a actualelor radare la Poliția Rutieră pentru a preveni accidentele cauzate de viteza excesivă;

10. Sincronizarea semafoarelor cu transportul public pentru ca cetățenii să nu mai piardă tramvaiul pentru că semaforul nu e pe verde și să își pună viața în pericol, traversând pe roșu;

11. Eliminarea indicatoarelor de pistă pentru biciclete de pe porțiunile improprii și realizarea pistei Agronomie-Tudor ;

12. Eliminarea bordurilor înclinate care permit parcarea mașinilor pe trotuar;

13. Lățirea peroanelor și accesibilizarea acestora și a stațiilor de autobuz conform Normativului 51 privind adaptarea clădirilor civile și a spațiului urban la nevoile individuale ale persoanelor cu handicap.

#IașulIubeștePietoniiȘiBicicliștii#IașulAccesibilPentruToți#OrașePentruOameni#ImplicareCivică#MobilitateSustenabilă

Sari la conținut