După modele de bune practici din alte țări europene, A.P.T.A. a propus înființarea unei comisii de mobilitate sustenabilă la nivelul primăriei pentru ca măsurile de dezvoltare a infrastructurii să fie în linie cu tendințele moderne și să respecte principiile mobilității durabile.
Propunerea a fost luată în considerare, astfel că am fost convocați ulterior să fim membri în noul Consiliu de Mobilitate Durabilă al Municipiului Iași, iar reprezentant va fi Alex LUCHICI, președintele APTA.
Dorim ca acest Consiliu să sprijine concret și într-un mod eficient felul în care progresează Iașul, astfel, la prima întâlnire APTA va susține următoarele propuneri:
1. Înființarea unui regulament al Consiliului, care să fie publicat și pe site-ul primăriei;
2. Membrii Consiliului să fie familiarizați cu principiile de bază ale mobilității sustenabile, cu Legea privind mobilitatea urbană durabilă și cu documentele strategice ale Iașului: Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD), Strategia Urbană de Dezvoltare Durabilă (SIDU);
3. Colaborarea directă cu Comisia de circulație pentru luarea măsurilor potrivite;
4. Sesizările trimise de cetățeni pe subiecte de mobilitate către administrație să fie direcționate și către acest consiliu pentru a fi analizate;
5. Reînființarea trecerilor de pietoni desființate (începând cu cea din Agronomie) și prelungirea lor la refugiile de tramvai;
6. Participarea la actualizarea PMUD, la întocmirea unui calendar de implementare a proiectelor și urmărirea lunară a implementării sale;
7. Implementarea Politicii de parcare a Iașului realizată de APTA cu specialiști în domeniu și în colaborare cu Primăria Municipiului Iași;
8. Realizarea unei adrese în numele Consiliului către parlamentarii de Iași pentru a cere legiferarea radarelor fixe în municipiu și amendarea automată a altor abateri (treceri pe roșu, întoarceri neregulamentare, parcări pe trotuare etc.);
9. Implementarea propunerii trimise de 2 ori până acum de conectare a actualelor radare la Poliția Rutieră pentru a preveni accidentele cauzate de viteza excesivă;
10. Sincronizarea semafoarelor cu transportul public pentru ca cetățenii să nu mai piardă tramvaiul pentru că semaforul nu e pe verde și să își pună viața în pericol, traversând pe roșu;
11. Eliminarea indicatoarelor de pistă pentru biciclete de pe porțiunile improprii și realizarea pistei Agronomie-Tudor ;
12. Eliminarea bordurilor înclinate care permit parcarea mașinilor pe trotuar;
13. Lățirea peroanelor și accesibilizarea acestora și a stațiilor de autobuz conform Normativului 51 privind adaptarea clădirilor civile și a spațiului urban la nevoile individuale ale persoanelor cu handicap.
#IașulIubeștePietoniiȘiBicicliștii#IașulAccesibilPentruToți#OrașePentruOameni#ImplicareCivică#MobilitateSustenabilă