Despre siguranța rutieră și măsurile coercitive
Despre siguranța rutieră și măsurile coercitive

Despre siguranța rutieră și măsurile coercitive

✍️Am primit mesajul și poza de mai jos de la un ieșean biciclist, ce relatează o acțiune a Poliției Rutiere Iași. 🚲🛴Conform legii, bicicliștii și trotinetiștii nu au voie să meargă pe trotuare, cu excepția benzilor semnalizate corespunzător. Motivele sunt clare, siguranța pietonilor este pe primul loc, în special a celor din categoriile vulnerabile: copii, seniori, persoane cu dizabilități. În lipsa pistelor pentru biciclete, acești participanți la trafic trebuie să circule pe carosabil, respectând legislația rutieră.

👎Din păcate, în Iași, sa pedalezi sau să folosești trotineta pe carosabil este foarte riscant. Se conduce tare, agresiv, mai ales atunci cand este spațiu, la ore târzii sau în condiții meteo nefavorabile. De asemenea, actualele benzi pentru biciclete de pe trotuare sunt o bătaie de joc, atât la adresa bicicliștilor, cât și a pietonilor, iar APTA a început demersurile pentru desființarea lor. Aceste benzi roșii neconforme nu au făcut decât să imprime în mintea conducătorilor auto că bicicletele își au locul doar pe trotuar și au indus creșterea agresivității față de bicicliștii care se deplasează pe stradă în general, unde nu există acele benzi roșii.

👉Totodată, în ultimul timp, odată cu apariția 🛴 electrice, am observat ca mulți trotinetisti/bicicliști aleg sa meargă prin zonele pietonale aglomerate, ceea ce pune în pericol siguranța pietonilor. Cu toate aceastea, situația era diferită aseară, după furtună, când foarte puțini pietoni mai erau pe trotuar.

👮Poliția Rutieră are un rol important în prevenirea accidentelor și trebuie sa fie prezentă în locurile și la orele în care sunt cele mai mari pericole. Gradualitatea aplicării măsurilor coercitive este însă inexistentă în măsurile de creștere a siguranței în trafic prin rândurile bicicliștilor, ca și orice măsuri de protecție a acestora pe care le-ar fi putut lua în aplicarea legii, organele abilitate: spre exemplu pronosticăm că sunt ZERO amenzi date pe speța nerespectării distanței minime la depășirea bicicliștilor în trafic de către autoturisme, deși legislația este în vigoare.Unde este atunci echitatea între bicicliști, pietoni și autoturisme? Cum sunt protejați pietonii? Dar bicicliștii?

✍️Vom solicita printr-o adresă Poliției Rutiere Iași detalii legate de acțiunea de seara trecută.

#orasepentruoameni

Sari la conținut