🚸 6000 de copii până în 14 ani au murit în mai puțin de 10 ani în accidentele rutiere din Uniunea Europeană, arată raportul Consiliului European pentru Siguranța in Transporturi, lansat la sfârșitul lunii septembrie (link în comentariu).
3️⃣0️⃣ Autoritatea europeană recomandă ca în localități, în zonele rezidențiale, pe străzile unde sunt mulți pietoni, bicicliști, limita de viteză să fie 30km/h, iar designul stradal să fie schimbat pentru a obliga conducatorii auto să nu depășească această viteză.
🚗 Directorul executiv al consiliului atenționează că în ultimii ani siguranța copiilor a însemnat în primul rând mașini moderne, sigure, cu care să fie transportați prin oraș ca în niște “cuști metalice”. Dar dacă ne dorim copii sănătoși, activi, atunci trebuie să gândim altfel. Iar calea optimă pentru a ne proteja copiii, asigurându-le în același timp dezvoltarea armonioasă este schimbarea designului stradal pentru a reduce viteza autovehiculelor, încurajându-i să folosească mijloacele de deplasare active. 🚶🚴🚌
👨🏫 Astfel de rapoarte au rolul de a susține decizii ale autorităților în beneficiul comunității. Așadar, Primăria Municipiului Iași nu trebuie să întârzie implementarea măsurilor recomandate de autoritățile europene pentru siguranța ieșenilor.
👉 ❛𝗠𝗮𝗻𝘆 𝗼𝗳 𝘁𝗵𝗲 𝘀𝗮𝗳𝗲𝘁𝘆 𝗴𝗮𝗶𝗻𝘀 𝗼𝗳 𝗿𝗲𝗰𝗲𝗻𝘁 𝘆𝗲𝗮𝗿𝘀 𝗵𝗮𝘃𝗲 𝗰𝗼𝗺𝗲 𝘁𝗵𝗿𝗼𝘂𝗴𝗵 𝘀𝗮𝗳𝗲𝗿 𝗰𝗮𝗿𝘀, 𝗯𝘂𝘁 𝗸𝗲𝗲𝗽𝗶𝗻𝗴 𝗰𝗵𝗶𝗹𝗱𝗿𝗲𝗻 𝘀𝗮𝗳𝗲 𝗯𝘆 𝗲𝗻𝗰𝗹𝗼𝘀𝗶𝗻𝗴 𝘁𝗵𝗲𝗺 𝗶𝗻 𝗺𝗲𝘁𝗮𝗹 𝗰𝗮𝗴𝗲𝘀 𝗶𝘀 𝗮 𝗽𝘆𝗿𝗿𝗵𝗶𝗰 𝘃𝗶𝗰𝘁𝗼𝗿𝘆. 𝗜𝗳 𝘄𝗲 𝘄𝗮𝗻𝘁 𝗵𝗲𝗮𝗹𝘁𝗵𝘆, 𝗮𝗰𝘁𝗶𝘃𝗲 𝗰𝗵𝗶𝗹𝗱𝗿𝗲𝗻 𝘁𝗼 𝗴𝗿𝗼𝘄 𝘂𝗽 𝗮𝘀 𝗵𝗲𝗮𝗹𝘁𝗵𝘆 𝗮𝗰𝘁𝗶𝘃𝗲 𝗮𝗱𝘂𝗹𝘁𝘀, 𝘄𝗲 𝗻𝗲𝗲𝗱 𝘁𝗼 𝘁𝗵𝗶𝗻𝗸 𝗱𝗶𝗳𝗳𝗲𝗿𝗲𝗻𝘁𝗹𝘆.
𝗠𝗮𝗸𝗶𝗻𝗴 𝗰𝗶𝘁𝗶𝗲𝘀 𝘀𝗮𝗳𝗲 𝗳𝗼𝗿 𝗰𝗵𝗶𝗹𝗱𝗿𝗲𝗻 𝘀𝘁𝗮𝗿𝘁𝘀 𝘄𝗶𝘁𝗵 𝘀𝗶𝗺𝗽𝗹𝗲 𝘁𝗵𝗶𝗻𝗴𝘀 𝘀𝘂𝗰𝗵 𝗮𝘀 𝗹𝗼𝘄𝗲𝗿 𝘀𝗽𝗲𝗲𝗱𝘀 𝗮𝗻𝗱 𝘀𝗰𝗵𝗼𝗼𝗹 𝘀𝘁𝗿𝗲𝗲𝘁𝘀. 𝗕𝘂𝘁 𝗶𝗳 𝘄𝗲 𝗮𝗿𝗲 𝘀𝗲𝗿𝗶𝗼𝘂𝘀 𝗮𝗯𝗼𝘂𝘁 𝗿𝗲𝗱𝘂𝗰𝗶𝗻𝗴 𝘁𝗵𝗲 𝗵𝘂𝗻𝗱𝗿𝗲𝗱𝘀 𝗼𝗳 𝗱𝗲𝗮𝘁𝗵𝘀 𝗼𝗳 𝗰𝗵𝗶𝗹𝗱𝗿𝗲𝗻 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗿𝗮𝗴𝗶𝗰𝗮𝗹𝗹𝘆 𝗼𝗰𝗰𝘂𝗿 𝗲𝘃𝗲𝗿𝘆 𝘆𝗲𝗮𝗿, 𝘄𝗲 𝗮𝗹𝘀𝗼 𝗻𝗲𝗲𝗱 𝘁𝗼 𝗿𝗲𝗱𝗲𝘀𝗶𝗴𝗻 𝗼𝘂𝗿 𝘂𝗿𝗯𝗮𝗻 𝘀𝗽𝗮𝗰𝗲𝘀 𝘁𝗼 𝗸𝗲𝗲𝗽 𝗰𝗵𝗶𝗹𝗱𝗿𝗲𝗻 𝘀𝗲𝗽𝗮𝗿𝗮𝘁𝗲 𝗳𝗿𝗼𝗺 𝗳𝗮𝘀𝘁-𝗺𝗼𝘃𝗶𝗻𝗴 𝘃𝗲𝗵𝗶𝗰𝗹𝗲𝘀 𝗮𝗻𝗱 𝗴𝗶𝘃𝗲 𝘁𝗵𝗲𝗺 𝘀𝗽𝗮𝗰𝗲 𝘁𝗼 𝗽𝗹𝗮𝘆 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗼𝘃𝗲 𝗮𝗿𝗼𝘂𝗻𝗱.❜
》 Mihai Chirica | Daniel Juravle
#OrașePentruOameni #MobilitateSustenabilă #ImplicareCivică