Am trimis către Primăria Municipiului Iași și consilierii locali 2 propuneri pentru un Iași mai sustenabil, ce pot fi inițiate în viitorul apropiat:
Crearea benzii unice pe Nicolina, segmentul din Podu Roș până în Nicolina la Parohia Romano-Catolică Sf. Tereza (biserica catolică din zona Belvedere), porțiune pe care nu sunt mașini parcate pe prima bandă.
Pentru ca transportul în comun să devină o alternativă reală în deplasările urbane trebuie ca acesta să fie rapid – prioritizat și nu blocat în trafic. Degeaba se va investi în mijloace de transport noi, chiar electrice, dacă transportul în comun nu va avea nici un avantaj față de mersul cu mașina personală – să fie mai rapid.
Dacă oamenii au de ales între a sta în trafic în mijloacele de transport în comun și a sta în trafic în mașina personală, este clar că vor alege confortul mașinii personale, deci vor crea mai mult trafic.
Dezvoltarea unei noi politici de parcare la nivelul municipiului pornind de la modelul propus de Optar.RO: shorturl.at/bmvJ5
În ultimii 20 de ani, nicio administrație a celor mai mari 10 orașe din România nu a reușit să realizeze într-un an locuri de parcare nici măcar pentru autoturismele nou înregistrate în acel an (da, inclusiv Clujul). Paradoxal, avem printre cele mai mari taxe din țară la parcarea rezidențială, plătită de o mică parte, în timp ce majoritatea nu plătește nimic. La fel, vedem mașini lăsate pe avarii pe banda a doua, în timp ce banda întâi e ocupată de mașini parcate care nu plătesc.
Este nevoie de empatie față de nevoile ieșenilor, de un dialog onest despre bugetul Iașului, costurile construcției și întreținerii unui loc de parcare într-o parcare multietajată, surse de finanțare.