Master Planul pentru Circulația Bicicletelor trebuie să fie un document strategic prin care deplasarea cu ajutorul bicicletei să fie încurajată, să devină o alternativă reală pentru deplasările urbane, complementară utilizării mașinii personale.
APTA a făcut o listă de solicitări ce au fost trecute în Caietul de Sarcini al licitației pentru proiectare, astfel încât Master Planul să fie realizat de specialiști în mobilitate urbană durabilă, să nu fie doar un proiect bifat de autorități care să nu-și atingă scopul.

Din media – https://bit.ly/3FkfMOV – se deduce că specialiștii în mobilitate urbană din instituții au reușit să introducă, alături de cele solicitate de APTA și un paragraf care anulează valoarea și valabilitatea acestui proiect:
“La trecerile pentru pietoni nesemaforizate, pentru siguranța circulației, nu se vor trasa piste pentru biciclete, astfel încât bicicliștii vor traversa ca pietoni”. Prin acest paragraf autoritățile văd bicicleta ca pe o jucărie pentru agrement și nu ca pe un vehicul (mijloc de transport) cum prevede legea.
În ultimii ani s-a putut observa numărul în creștere de curieri pe biciclete, persoane care lucrează, nu se distrează pe biciclete. Să cobori acești oameni de pe mijlocul lor de transport și să-i transformi în pietoni e ca și cum ai încerca să obligi să împingă mașinile în intersecții un număr echivalent de persoane ce folosesc mașina în munca lor zilnică. Și toate astea pentru că nu există abilitatea de a face circulația sigură în intersecții.
Este un tipar care se tot repetă, categoriile vulnerabile în trafic sunt protejate prin înlăturare. Dacă pe o trecere de pietoni se produc accidente, acea trecere este desființată; dacă bicicliștii nu ar fi în siguranță, aceștia nu ar trebui să mai fie bicicliști – devin pietoni. Traseele pentru biciclete trebuie să fie sigure, rapide și continue, altfel nu va fi încurajat acest mod de transport, necesar și benefic în orașele secolului 21.
Solicităm autorităților competente remedierea acestei situații – scoaterea acestui paragraf din Caietele de Sarcini, încât acest proiect cu beneficii reale în creșterea calității vieții să nu fie un eșec.
sursă foto: Zarząd Dróg Miejskich Warszawa & BikePortland
» Primăria Municipiului Iași | Mihai Chirica | Daniel Juravle#MobilitateSustenabilă#OrașePentruOameni#IașulAccesibilPentruToți