Privind propunerea de „fluidizare” a circulației  pe Aleea Tudor Neculai
Privind propunerea de „fluidizare” a circulației pe Aleea Tudor Neculai

Privind propunerea de „fluidizare” a circulației pe Aleea Tudor Neculai

👀Din presă, am aflat că va exista o discuție în cadrul Comisiei de Circulație a municipiului Iași, pe marginea propunerii de instituire a sensului unic pe Aleea Tudor Neculai. Se argumentează că sensul unic urmează a fluidiza traficul de tranzit, creat de cei ce folosesc strada pentru a evita aglomerația de pe Bulevardul Nicolina, cauzată de instituirea benzii unice.

🚘Aleea Tudor Neculai, recent modernizată, este o arteră rezidențială în care, deși există limitare de viteză de 30 km/h, se circulă cu viteză mare, având loc frecvent accidente. Tendința de utilizare a ei ca stradă de tranzit pentru șoferii care vor să scape de traficul de pe bulevardul Nicolina este anterioară benzii unice și este un disconfort major pentru numeroasele familii din zonă.

🚋Sensul unic propus în ideea de a “fluidiza traficul” de tranzit nu va face decât să încurajeze deplasările cu mașina personală, venind în contradicție cu rolul benzii unice. Practic, ce am luat pe mere, dăm pe pere: mutăm mașinile de pe Nicolina, pe sub geamurile oamenilor. Fluidizarea circulației în zona Nicolina se va realiza în momentul în care mai mulți cetățeni vor alege transportul public și alte mijloace alternative mașinii personale. Pentru asta, administrația trebuie să continue eforturile prin realizarea parcărilor tip P&R, îmbunătățirea infrastructurii pietonale, velo și cea destinată transportului public.

👮‍♂️Limitarea fizică (prin cocoașe și supraînălțarea trecerilor pentru pietoni) a vitezei, aplicarea de sancțiuni și eliberarea trotuarelor de mașinile parcate ilegal sunt soluții facile pentru rezolvarea concretă a problemelor de siguranță pe Aleea Tudor Neculai, soluții care ar trebui să fie adoptate și implementate de administratorul drumului în timpul cel mai scurt posibil.

🚸Totodată, remarcăm încă o dată că deciziile de trafic, care afectează viața în primul rând a celor din zonă, atât șoferi, cât și pietoni (părinți, seniori, persoane cu dizabilități), se iau în cadrul Comisiei de Circulatie, fără o consultare largă în rândul ieșenilor, a diverselor categorii socio-profesionale, a societății civile. »

Primăria Municipiului Iași | Mihai Chirica | Daniel Juravle #OrașePentruOameni #MobilitateSustenabilă

Sari la conținut