Bunele practici în mobilitate din Barcelona
Bunele practici în mobilitate din Barcelona

Bunele practici în mobilitate din Barcelona

În newsletter-ul Iașul nostru de săptămâna trecută am citit despre bunele practici în mobilitate din Barcelona, via Grațian Mihăilescu, fondatorul UrbanizeHub Romania.

Iată „câteva lucruri simple, pe care le putem aplica şi noi aici, în România, şi totuși nu o facem”:

1️⃣ Cu cât ai mai multe plante/vegetație/verde lângǎ stradǎ, cu atât aerul e mai proaspăt, particulele de praf/benzinǎ mai puține, iar estetic orașul aratǎ mai frumos.

2️⃣ Spațiile publice pentru pietoni pot fi construite și în intersecții. Aceste locuri în care lumea se poate întâlni și vorbi sau copiii se pot juca. Da, în proximitatea mașinilor. Astfel se ia spațiu de la mașini și se dǎ la oameni.

3️⃣ Oamenii au drepturi la pietonale la fel de largi ca arterele principale unde circulǎ mașina. Cu cât creezi mai multă infrastructură pietonalǎ într-un oraș, cu atât orașul va avea mai mulți pietoni.

4️⃣ Pista de biciclete trebuie sǎ fie tot timpul pe stradǎ, şi nu pe trotuar. Astfel, luăm din spațiul destinat mașinilor, și nu din spațiul destinat pietonilor

5️⃣ Spațiul pentru biciclete, în unele cazuri, e împǎrtit egal cu maşinile.

6️⃣ Signalistica de mobilitate trebuie sǎ fie clară şi foarte ușor de observat.

7️⃣ Spațiile publice de calitate sunt inclusive şi se adresează adulților și copiiilor în același timp. Vegetația și umbra sunt importante.

Linkul către ediția Oameni vs mașini îl găsiți mai jos și sperăm să fie citit de cât mai mulți dintre cei din administrația Iașului 😇

https://www.iasulnostru.ro/p/oameni-vs-masini

foto: Gratian Mihailescu

Sari la conținut